Zamknij

Jak „Bata” stała się „Otą”

13:54, 09.08.2016
Skomentuj
Z archiwum reklamy • Nie ma w Otmęcie chyba żadnej rodziny, która nie byłaby jakoś związana z tutejszą fabryką obuwia. Jak nie dziadek, czy babcia, jak nie mama czy tato, to na pewno któraś z ciotek, czy stryjeczny brat dziadka pracowali w tak zwanej „Ołcie”. Skąd wzięła się ta nazwa? Wiadomo, jest to niemiecka wymowa nazwy firmy „Ota”. Ale jak do tego doszło, że „Bata” stała się „Otą”?
 
Rebranding to znaczna modyfikacja istotnych lub wszystkich elementów składowych danej marki. Głównym zadaniem rebrandingu jest „odnowienie” marki - dodanie jej określonych właściwości, podkreślenie konkretnych zmian wewnątrz firmy, przeniesienie nacisku w marketingu na jakieś cechy marki lub produktu. Rebranding stosuje się przy spadku wartości dotychczasowej marki, czy renomy firmy, ale przedsiębiorcy decydują się na taki krok także wówczas, gdy dochodzi do fuzji lub przejęcia działalności – tyle definicja. Głośne przykłady z ostatnich lat? Francuski koncern telekomunikacyjny „Orange” przejął „Telekomunikację Polską”. Jeden z efektów – szybka i całkowita zmiana marki, loga, kolorystyki, haseł reklamowych i wszystkiego, co kojarzyło się ze starymi markami, które zniknęły z rynku. 
 
Jednak „rebranding”, to mądre i nowocześnie brzmiące słowo z podręczników marketingu, nie jest zabiegiem wymyślonym w ciągu kilku ostatnich dekad. Podobne działania wielkie i małe firmy stosowały od dawien dawna. Taka właśnie zmiana miała miejsce w październiku 1938 roku wobec otmęckiej fabryki obuwia „Bata” wraz z całą jej siecią sklepów i salonów firmowych na terenie III Rzeszy...
 
 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%