Zamknij

Z mostem miało być inaczej

13:51, 01.12.2020
Skomentuj

Część trzecia • Oddanie do użytku nowoczesnego żelbetowego mostu na Odrze rozwiązywało najbardziej palący problem komunikacyjny Krapkowic, jednak chociaż nowa konstrukcja była znacznie bardziej funkcjonalna od swej niemieckiej poprzedniczki, właściwie od początku było wiadomo, że na dłuższą metę nie zaspokoi potrzeb miasta. Potrzebny był drugi most drogowy…

To, że główna arteria komunikacyjna Krapkowic – ciąg ulic: Ks. Koziołka – Głowackiego z mostem drogowym na Odrze – ma zbyt małą przepustowość, urbaniści z Wojewódzkiego Biura Planowania Przestrzennego w Opolu podkreślili już w swoim opracowaniu z 1966 roku. Zakładając wzrost liczby mieszkańców Krapkowic do 25-27 tysięcy, zwiększenie ilości samochodów w rękach prywatnych oraz rozwój miejscowych zakładów przemysłowych (a co za tym idzie, ich zapotrzebowania na transport), obliczyli, że jeszcze przed 1985 rokiem dojdzie do znacznego przeciążenia mostu...

 

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%