TikTok działa w Stanach Zjednoczonych od wielu lat i jest bardzo lubiany przez amerykańskich użytkowników, odgrywając pozytywną rolę w zwiększaniu zatrudnienia i konsumpcji w Stanach Zjednoczonych – powiedział 21 stycznia rzecznik Ministerstwa Spraw Zagranicznych Chin Guo Jiakun.
Mamy nadzieję, że strona amerykańska uważnie wsłucha się w głos rozsądku i zapewni otwarte, uczciwe, sprawiedliwe i niedyskryminujące środowisko biznesowe dla uczestników rynku z całego świata, którzy będą mogli działać w Stanach Zjednoczonych. Jeśli chodzi o funkcjonowanie i nabywanie przedsiębiorstw, spory powinny być rozstrzygane samodzielnie przez przedsiębiorstwa zgodnie z zasadami rynkowymi. Jeśli dotyczy chińskich przedsiębiorstw, powinno się przestrzegać chińskich przepisów i regulacji – dodał rzecznik.
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump podpisał 20 stycznia rozporządzenie wykonawcze, które wstrzymuje na okres 75 dni wykonanie ogłoszonego wcześniej zakazu dotyczącego platformy TikTok, który nakładał obowiązek „sprzedaży firmy amerykańskiemu przedsiębiorstwu, w przeciwnym razie zostanie ona zablokowana”.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz